Actuele storingen

Actuele storingen:

—Storing trunkprovider; gevolg spraak kan wegvallen—
Op dit moment is er een storing gaande bij onze trunkprovider met als gevolg dat de dienst Zakelijke telefonie – Xelion niet naar behoren werkt.
Gevolg is met name dat er gesprekken zijn waarbij er niet altijd beide kanten spraak is. Bij een volgend gesprek kan dit wel weer het geval zijn.
Leverancier is op de hoogte en heeft te kennen gegeven dat zij werken aan een oplossing.
De storing heeft landelijk invloed voor iedereen die gebruik maakt van betreffende trunkprovider.
Omdat wij zelf ook gebruik maken van deze trunkprovider, zijn wij momenteel telefonisch niet bereikbaar.

Datum: 09-02-2024
Starttijd storing: 11:25u
Eindtijd storing: onbekend

Opgeloste storingen

—Storing trunkprovider; gevolg geen telefonie—
Op dit moment is er een storing gaande bij onze trunkprovider met als gevolg dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van de dienst Zakelijke telefonie – Xelion.
Leverancier is op de hoogte en heeft te kennen gegeven dat zij werken aan een oplossing. Het storing lijkt voor te komen uit een knooppunt in Amsterdam dat niet naar behoren werkt. Omdat wij zelf ook gebruik maken van deze trunkprovider, zijn wij momenteel telefonisch niet bereikbaar.

Datum: 18-11-2023
Starttijd storing: 10:49u

—Storing webversie Outlook en Teams—
Op dit moment is er een storing gaande bij Microsoft met als gevolg dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van de webversie van Outlook en Teams.
Indien u een lokale Outlook op uw pc hebt geïnstalleerd, kunt u deze wel gebruiken.
Microsoft is op de hoogte en heeft te kennen gegeven dat zij werken aan een oplossing.

Datum: 06-06-2023
Starttijd storing: 10:08u

Gevolgen storing Teams:
– Users may have difficulties scheduling meetings and/or live events
– Users may have trouble loading people profile cards
– Users may have issues loading file lists
– Users may not be able to create new teams & channels
– Users may not be able to install apps
– Users may have trouble issuing searches
– Users may see delays in admin policy changes taking effect
– Users might see errors when using messaging extensions
– Users may not see up to date Presence information
– Teams Graph APIs may be impacted
– Assignments tab in Teams may not load
– Teams Admin Center functionalities may not perform as expected

——————————————————————————————————————————

—Storing trunkprovider; gevolg geen telefonie—
Op dit moment is er een storing gaande bij onze trunkprovider met als gevolg dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van de dienst Zakelijke telefonie – Xelion.
Leverancier is op de hoogte en heeft te kennen gegeven dat zij werken aan een oplossing.
Omdat wij zelf ook gebruik maken van deze trunkprovider, zijn wij momenteel telefonisch niet bereikbaar.

Datum: 13-05-2023
Starttijd storing: 18:28u
Eindtijd storing: 19:42u
Oplossing: Glasvezelkabel waar het trunkverkeer over heen ging was defect. Trunkverkeer omgezet naar een back-up route. In de nacht is vervolgens de glasvezelkabel gerepareerd en is het verkeer weer teruggeschakeld naar de gewone route.

——————————————————————————————————————————

Op dit moment is er een storing gaande met de inkomende e-mail. Hierdoor komt de inkomende e-mail vertraagd binnen.
De reden hiervan is dat het spamfilter de e-mails niet doorlaat.
Onze engineers zijn in gesprek met de leverancier en zorgen dat de e-mails handmatig worden doorgezet.

Datum: 29-09-2022
Starttijd storing: 8:07u
Eindtijd storing: 13:12u
Oplossing: De Scan Engine werkte niet meer na een update waardoor de mail niet doorliep. Update uitgevoerd door softwareleverancier. Probleem is hiermee verholpen.

——————————————————————————————————————————

Op dit moment kampt onze leverancier van de trunks met een storing.
Deze storing heeft betrekking op de (Xelion) telefonie.
De Xelionservers zijn actief, maar de achterliggende trunks zijn onbereikbaar.
De leverancier is een onderzoek gestart en hebben tot op heden geconstateerd dat het datacentrum in Amsterdam het verkeer niet doorlaat.
De leverancier tracht dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Datum: 06-09-2022
Startdatum storing: 08:33u
Eindtijd storing: 09:01

——————————————————————————————————————————

Op dit moment kampt onze leverancier van de trunks met een storing.
Deze storing heeft betrekking op de (Xelion) telefonie.
De Xelionservers zijn actief, maar de achterliggende trunks zijn onbereikbaar.
De leverancier is een onderzoek gestart en trachten dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Datum: 07-03-2022
Startdatum storing: 15:44u
Eindtijd storing: 16:15u

——————————————————————————————————————————

Op dit moment kampt onze leverancier van de trunks met een storing.
Deze storing heeft betrekking op de (Xelion) telefonie.
De Xelionservers zijn actief, maar de achterliggende trunks zijn onbereikbaar.
De leverancier is een onderzoek gestart en trachten dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Datum: 07-03-2022
Startdatum storing: 10:10u
Eindtijd storing: 11:22u